12 Nisan 2015 Pazar

ANKARA TAVA


 



Üniversite yıllarım Ankara’da Hacettepe Üniversitesinde geçti. Üniversitenin Samanpazarı’ndaki yurdunda kalıyor, yemeklerimizi de kampus içindeki yemekhanede yiyorduk.
O yıllardan hatırladığım kadarıyla öğrenci yemekhaneleri gerçekten çok kaliteli yemekler hazırlıyordu. Şimdi artık birçok nedenle durum değişmiş. Ayşenur’un anlattığına göre; açık büfe uygulaması olduğu halde sağlıklı ve lezzetli bir yemek bulmak çok zormuş.
Oysa benim hatıralarımda Ankara ile özdeşleşen birçok yemek öğrencilik yıllarımdan kalmıştır.
Ankara Tava da bunların başındadır. Tarifi ta o zaman bir kenara not etmiştim. Çeşitli denemelerden sonra bugünkü halini aldı. Orijinal lezzeti yakaladığımı sanıyorum. Zira benim özel tariflerim arasında önemli bir yeri var. Özel dostlarıma ikram ediyorum. Her eğitim öğretim yılında da öğrencilerime mutlaka öğretiyorum.
Aslında bol etli bir pilav da denebilir. Fakat Ankara'da kebaplar arasında sayılıyor.
Beğenip tarifini isteyen ve bloğumu takip ederek beni onurlandıran tüm dostlarımla paylaşmak istiyorum.
Ankara’ya, Hacettepe Üniversitesi’ne ve evinden uzakta eğitim gören tüm öğrencilere selam olsun.
Buyurun tarife;

MALZEMELER
500 gram dana kuşbaşı
500 gram arpa şehriye
1 adet soğan (küçük doğranmış)
5-6 adet yeşilbiber (kuşbaşı doğranmış)
2 adet domates (kabukları soyulmuş ve kuşbaşı doğranmış)
1 çorba kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
1,5 çay bardağı sıvı yağ
1 litre et suyu (et pişirildiğinde hazır olacak)
Tuz, karabiber, pul biber
YAPILIŞI
1-İki çorba kaşığı sıvı yağ bir tencerede kızdırılır. Etler içine alınıp mühürlenir. Mühürleme kızgın tencerede önce bir yüzünü kızartıp, sonra diğer yüzünü çevirerek yapılır. Bu işlem sırasında hızlı hareket edilmelidir aksi takdirde et suyunu salıp sertleşebilir. Etin yüzü tamamen kızarınca 2 litre su eklenir. Kaynamaya bırakılır.
2-Su bir litreye inince etler kontrol edilir. Eğer yumuşamamışsa, bir miktar sıcak su konularak yumuşayıncaya kadar pişirilir. Eğer su azalırsa, bir litreye tamamlanır kaynayınca ocak kapatılır. Bir kenara alınır.
3-Yayvan bir tencereye kalan sıvı yağ konup kızdırılır. Soğan ve arpa şehriye birlikte sürekli karıştırarak yaklaşık on dakika sotelenir.
4-Arpa şehriyelerin rengi hafif kızarınca salçalar eklenir. İki dakika karıştırılır.
5-İri doğranmış yeşilbiberler konulup iki dakika da onlar sotelenir.
6-Domatesler eklenir. Hafif yumuşayıncaya kadar karıştırmaya devam edilir.
 
7-Baharatlar eklenir. Hafif acı güzel oluyor. Özellikle yeşilbiberler acıysa çok yakışıyor.Fakat siz tercihinize göre ayarlayabilirsiniz.
8-Etler suyuyla birlikte sotelenmiş sebze ve Arpa şehriyelerin üzerine dökülür. Tuz eklenir. Bir kez alt üst edilip kapak kapatılır.

.
9-Suyu kaynayınca altı kısılır.15 dakika kısık ateşte pişirilir.
10-Ocak kapatılır. Bir kez alt üst ederek karıştırılır. Kapağı kapatılıp demlendirilir.
Yanında ayranla birlikte servis yapmanızı tavsiye ederim.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder