25 Mayıs 2015 Pazartesi

BAYATLAMAYAN KESİK POĞAÇA




Mayalı ürünler genellikle çabuk bayatladıkları için hızlı tüketilmelidir. Fakat malumunuz mayalı hamur çok bereketlidir. Her zaman hesapladığımızdan fazla ürün çıkar. Biz de tazeliğini korumak için ne yapacağımızı bilemeyiz.
Daha önce sizlerle ‘’Mayalı Hamurla Yumuşacık Tarifler ‘’imi paylaşmıştım. Yazının sonunda da çabuk bayatladığını belirtmiştim. Bu gün tarifi biraz geliştirerek bayatlamayan bir poğaça hazırladım. Karadeniz gezisine giderken yolda yemek için hazırlamıştım. Üç günlük gezinin sonunda hala çok tazeydi. Tabii kapalı bir kapta saklanması gerekiyor.
Aslında sırrı, yağ oranının fazla olması. Yağ hem bayatlamayı geciktiriyor, hem de lezzeti artırıyor.
Bu sefer farklı bir şekil tarif etmek istedim.Kesik poğaça gerçekten çok hoş görünüyor.Ben hazırlarken çok eğlendim.Sizin de beğeneceğinizi sanıyorum.
 Mayalanma sürecini ‘’Mayalı Hamurla Yumuşacık Tarifler ‘’yazımda ayrıntılı ve fotoğraflı olarak anlattığım için bu tarifte daha çok şekil verme bölümünü fotoğrafladım.

MALZEMELER
2 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 su bardağı sıvı yağ
125 gram margarin
½ paket yaş maya
2yumurta (aklar içine, sarılar üzerine)
2 çorba kaşığı toz şeker
1 çorba kaşığı tuz
Aldığı kadar un
İÇİNE
Ezilmiş beyaz peynir
ÜZERİNE
Susam ve çörek otu
YAPILIŞI
1-Derin bir tencerede margarin eritilir. Üzerine su ve toz şeker eklenir.
2-Parmak ucu ile kontrol edilir. Eğer ılıklaşmışsa maya ufalanarak elle karıştırılır. 10 dakika beklenir.
3-Maya kabardığında süt, yumurta akları, sıvı yağ ve tuz konup karıştırılır.
4-Aldığı kadar unla yumuşak bir hamur hazırlanır. Ilık bir ortamda 30 dakika mayalandırılır.
5-Mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar alınır. Avuç içinde yuvarlanır. 
 6-Hamur çok az un serpilmiş tahta üzerinde uzun ve ince açılır. Ortalama 20 cm boyunda olmalıdır.
7-Hamurun bize yakın ucuna peynir konup kapatılır. Diğer uç 15 cm kadar açıkta kalmalıdır.
8-Açıkta kalan uçta kenardan 1 cm bırakılarak peynirli kısma doğru bıçakla boyuna ve yan yana 5 kesik açılır. Kesiklerin kopmamasına dikkat edilir.
 9-Peynirli bölüm kesik kısma doğru sarılarak bir rulo elde edilir.
10-Sardığımız yönün tersine doğru iki uç birbirine yaklaştırarak ay şekli verilir.Bu şekilde kesikler açılarak hoş bir görünüm alır.
11-Fırın 100 dereceye ayarlanır. Poğaçalar kağıt yayılmış tepsiye dizilerek 15 dakika mayalandırılır.(Tepsi mayası)
12-Tepsi fırından alınır. Fırın ısısı 200 dereceye yükseltilir.
13-Tepsi mayası yapılan poğaçalara bir çorba kaşığı sıvı yağ eklenerek çırpılmış yumurta sarısı sürülür. Susam ve çörek otu serpilir.
14-Isıtılmış fırında 15-20 dakika kızarıncaya kadar pişirilir. Fırından çıkan sıcak tepsi bir ızgara üzerinde soğutulur.
AFİYET OLSUN
   
Mayalı Hamurlar İçin Püf Noktası: Tepsi doğrudan düz bir zemin üzerinde soğumaya bırakılırsa, altı zemini ısıtacağından, terleme yapar bu da ürünün altının hamurlaşmasına neden olur.   





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder