23 Mayıs 2015 Cumartesi

MERCİMEKLİ TARHANA ÇORBASI



Türk Mutfağının zenginliği ve sonsuzluğu beni her zaman kendine çekmiştir. Yöresel mutfakların bizlere hazırladığı hoş sürprizler, çok özel bir coğrafyada yaşadığımızı hissettiriyor. Ne kadar çok gezersek gezelim, bir yörenin kültürünü ancak oradan birileriyle zaman geçirerek öğrenebilirsiniz.
Ben de çok şanslı bir kulum ki karşı dairemize Urfalı bir aile taşındı. Garip ve Esma gencecik, Güneydoğu’nun bütün sıcaklığını ve samimiyetini taşıyan, çok güzel iki dost. Hele bir de oğulları Seyit Ahmet var ki dünya tatlısı. Ev yapımı yoğurt yazımda bana modellik yapmıştı.
Esma ile karşılıklı birkaç yemek alışverişinden sonra, mutfaklarımızı paylaşır olduk. Ben ona bildiklerimi öğrettim. O da bana muhteşem Urfa yemeklerini hem tattırdı, hem de cömertçe malzemelerini paylaştı.
Urfa’dan gelmiş biber salçası, pul biber, peynir ve tarhana. Her biri ayrı güzel ve lezzetli.
 Urfa’nın güneşinde kurumuş buğday tarhanası ile hazırlanan bu tarifi de sevgili Esma’dan aldım. Hem çok besleyici, hem de çok hafif. İçinde yağ yok. Diyet yapanlar, sindirim rahatsızlığı olanlar ve küçük çocuklar rahatlıkla tüketebilir.
Çorbanın tarifi çok basit. Zaten Urfa Mutfağını diğer Güneydoğu mutfaklarından ayıran en önemli özellik; genel olarak fazla malzeme kullanmadan sade, fakat inanılmaz lezzetler sunmasıdır.
Mercimekli Tarhana Çorbasını ben çok beğendim.Tarhananın kokusu ve tadı mercimekle birleşince nefis oluyor.Deneyin, mutfağınız yeni bir lezzet kazansın. 
 Urfa’ya ve Urfalı dostlara selam olsun.

MALZEMELER
4-5 iri parça buğday tarhanası
1 su bardağı kırmızı mercimek
1,5 litre su
1 su bardağı kemik suyu(dondurulmuş olabilir)
Tuz
Üzeri İçin
2yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı pul biber

YAPILIŞI
1-Tarhana üzerini örtecek kadar su ile ıslatılır. Bir saat sonra suyu değiştirilerek tuzunu bırakıp, yumuşaması sağlanır.

2-Bir tencerede mercimek, et suyu ve su ile iyice açılana kadar pişirilir.
3-İyice yumuşayan ve tuzunu bırakan tarhana mercimeğe eklenir.10 dakika pişirilir.

4-Tuz kontrolü yapılır. Gerekirse tuz eklenir.
5-Blender yardımıyla tarhana ve mercimek iyice özleştirilir.

6-Eğer istenirse üzerine tereyağı eritilip, pul biber eklenerek sos hazırlanır. Servis sırasında tabaklara gezdirilir.
AFİYET OLSUN

NOT: Tarhanayı bulamayacağınızı düşünüyorsanız yerine kendi yöresel tarhananızı da kullanabilirsiniz.

1 yorum: