9 Kasım 2015 Pazartesi

PATLICANLI GÖKKUŞAĞI SALATASI



Merhaba sevgili dostlar. Uzunca bir aradan sonra tekrar bloğuma yazı yazmak beni çok heyecanlandırdı. Koca bir yaz geçti. Daha çok zaman ayırmayı düşünürken, aylarca çok istememe rağmen bir tarif bile paylaşamadım. Fakat bunca zamanı boş geçirmedim. Mutfakta zaman geçirmeyi çok seven biri olarak sürekli lezzetli yemekler hazırlayıp sevdiklerimle paylaştım. Sizlerle paylaşmak üzere bir kenara not ettim.
Aylar sonra yeni bir tarif paylaşmak için bilgisayarın başına geçtiğimde, hem hafif hem de görünümüyle iştah açıcı bir şeyler olsun istedim. Hanımların kabul günü ikramlarına da çok yakışır.
İşte karşınızda;


PATLICANLI GÖKKUŞAĞI SALATASI
MALZEMELER
4-5 adet közlenmiş patlıcan
1 paket Etimek
1 su bardağı süzme yoğurt
½ çay bardağı zeytinyağı
2 çorba kaşığı sirke (tercihen elma)
3- 4 diş sarımsak, tuz
Süslemek İçin
1 çay bardağı haşlanmış mısır
1 çay bardağı kırmızılâhana turşusu (kırmızı pancar da olabilir.)
½ demet maydanoz
YAPILIŞI
1-Közlenmiş patlıcanlar incecik doğranır. Tuz, sirke ve zeytinyağı karıştırılır. Bir kenarda beklemeye alınır.
2- Sarımsak az bir tuz ilavesiyle dövülür.Süzme yoğurda katılır.
3-Etimekler dikdörtgen borcam içine dizilir.Üzerine önce patlıcan ezmesi, sonra da sarımsaklı süzme yoğurt düzgünce yayılır.
4-Maydanozlar ve turşular incecik kıyılır.
5-Son olarak maydanoz, mısır ve kırmızı lahana turşusu ile gökkuşağı görüntüsü oluşturacak şekilde salatanın üzeri kaplanır.
6-Üzeri strech film kaplanarak buzdolabında 1-2 saat dinlendirilir.Dilimlenerek servis edilir.
AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder