23 Ocak 2016 Cumartesi

HAVUÇLU KEK



    Sabahları erkenden kalkıp okula yetişmeye çalışırken çoğu öğrenci hiç birşey yiyemiyor.Ben de zamanım darsa genelde ya kahvaltı yapamıyorum, ya da sadece kahve içiyorum.Endo-üro- nefro stajında tam da bu sebepten bir sabah dersinde kahvaltı yapmayı planladık.Bana da kek yapmak düştü. Uzunca bir süre neli kek yapacağıma karar veremedim.Sonunda havuçlu keke kimsenin hayır diyemeyeceğini düşündüm. Annemden aldığım tarife tahmin ettiğim gibi kimse hayır diyemedi.
    Sevgiyle yapılan herşey çok lezzetli ve bereketli oluyor.Ne yaparsanız yapın aşk ile yapın.Tarifi annemden aldığım şekliyle sizlerle paylaşıyorum. 


MALZEMELER
3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
½ su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 portakal kabuğu rendesi
2 adet havuç
1 çay bardağı kıyılmış ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı toz zencefil
1 su bardağı tam buğday unu +2 su bardağı un. Tamamı beyaz un da konulabilir.
1 paket kabartma tozu
YAPILIŞI
1-Havuçlar soyulur, rendelenir. Cevizler irice kıyılır.
2-Bir çırpma kabına yumurtalar kırılır. Üzerine toz şeker konulur.10 dakika çırpılır.
3-Çırpma kabına süt ve sıvı yağ eklenip 2 dakika daha çırpılır.
4-Karışıma havuçlar ve portakal kabuğu rendesi eklenerek çırpmaya devam edilir.
5-Bir kasede un, kabartma tozu, toz tarçın ve zencefil karıştırılır.
6-Çırpma kabındaki sıvılara unlu karışımın yarısı konur. Kıyılmış cevizle birlikte karıştırılır. Bu aşamada artık fazla çırpılmaz. Aksi taktirde kek hamuru sulanır ve kabarmaz.
7-Kıvam kontrol edilir. Kalan unlu malzeme koyu bir yoğurt kıvamı elde edinceye kadar karıştırılır.
8-Fırın 150 dereceye ayarlanır, ısınmaya bırakılır.
9-Kek kalıbı yağlanır ve unlanır. Hazırlanan karışım kalıba dökülür. Önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirilir.
10-Kürdan yardımıyla pişmişlik kontrolü yapılır. Kürdan temiz çıkıyorsa fırından alınır. Ilıklaşınca kalıptan çıkarılır. İstenirse üzerine tarçın karıştırılmış pudra şekeri elenir. 

AFİYET OLSUN



   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder