22 Nisan 2016 Cuma

KOLAY MAYONEZ



Merhaba sevgili dostlar. Günler haftalar geçiyor. Ben tariflerimi paylaşmak üzere biriktiriyorum. Fakat resimlemek ve yazmak konusunda biraz tembelim galiba.
Bugün özellikle gençlerin ve annelerin hoşuna gidecek bir tarif paylaşmak istiyorum. Mayonez evde fast food yiyecekler hazırlarken en çok kullandığımız malzemelerin başında gelir. Fakat yapımı oldukça zahmetli olduğu için içimize sinmese de hazır almak zorunda kalırız.
Orijinal mayonez tabii ki törensel bir uygulama ile yapılıyor. Her şeyin bir kolayı olduğu gibi mayonezin de var elbette. Sevgili arkadaşım Güler bu tarifi defterlerimizden çıkarıp sizlerle paylaşma zamanının geldiğini söyleyince, ben de hemen beş dakikada hazırladım. Resimledim ve beğenilerinize sundum.
Elif’çiğimin TEOG sınavına hazırlandığı şu günlerde ona özel menüler hazırlarken çok işime yarayacak. Benim gibi evladı sınava giren annelere kolaylıklar, çocuklara da zihin açıklıkları diliyorum.
Yarın hafta sonu.23 NİSAN Çocuk Bayramı!...Çocuklarınıza bu mayonezle süslenmiş patatesler, köfteler kızartın. İltifatlara hazır olun.

MALZEMELER
2adet yumurta
1,5 su bardağı ayçiçeği yağı
1fiske tuz
1 tatlı kaşığı limon suyu
İsteğe bağlı olarak  1 tatlı kaşığı hardal, 1 fiske pul biber

YAPILIŞI
1-Yumurtalar yıkanır.Tüm malzemeler oda sıcaklığında hazırlanır.

2-Bir çubuk blender bardağına yumurtanın akı ve sarısı, ayçiçeği yağının tamamı, tuz,limon suyu ve istenirse  hardal ve pul biber konulur.

3- Çubuk blenderle en hızlı ayarda 3 dakika kadar tüm malzeme karışıp mayonez kıvamına gelinceye kadar çırpılır.

 

4-Sadece 3 dakika içinde hazırladığınız mayonez ağzı sıkıca kapanan bir kavanoz içinde 10 gün tazeliğini koruyacaktır. 

AFİYET OLSUN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder